Toimitusehdot 2018-06-08T11:34:30+00:00

Verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 01.02.2017 alkaen

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Suomen Kolibri Oy y-tunnus 0833183-2. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta kolibri-shop.fi ostoskorin kautta.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilausvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet:

  • viitenumeron
  • pankkitilinumeromme FI09 5731 8220 0140 03
  • laskun loppusumman

Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, LähiTapiola, Aktia, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken sekä maksukortit (Visa ja Mastercard). Maksutapana on myös lasku ennakkomaksuna.

——————–

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana Checkout Finland Oy (2196606-6) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Checkout Finland Oy näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Checkout Finland Oy:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Checkout Finland Oy, Y-tunnus: 2196606-6
Varastokatu 3 A
33100 Tampere

Puhelin: 0800 552 010
www.checkout.fi

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Checkout Finland Oy (2196606-6) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

——————–

Ennakkomaksu

Postitamme tuotteet kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Emme toimita tuotteita postiennakolla. Maksusuoritukset osoitetaan tilille FI09 5731 8220 0140 03 Suomen Kolibri Oy, tilausvahvistuksen tietojen mukaisesti. IBAN: FI09 5731 8220 0140 03 BIC/OKOYFIHH

Käsittelemme tilauksen kaupan aukioloaikaan kun maksu on suoritettu. Jos maksuna on lasku ennakkomaksuna, pidämme varausta 5 arkipäivää, jonka jälkeen tilaus raukeaa jos maksu on suorittamatta.

Meillä voit maksaa laskun myös luottokortilla. Maksu suoritetaan PayPal-kutsun kautta, eikä maksaminen vaadi PayPal-tiliä. PayPal maksu kustantaa 5 % laskun loppusummasta. Ota tässä tapauksessa yhteyttä meihin niin toimitamme sinulle Paypal-maksukutsun.

Toimitusaika

Postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Pankkiyhteyksistä riippuen siihen kuluu 2-5 arkipäivää laskun maksamisesta.

Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan sähköpostitse.

Toimitustapa ja toimituskulut

Toimituskulut (19,90 €) sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset pakettina ja maksikirjeenä. Tilaus voidaan myös noutaa Suomen Kolibri Oy:stä. Tässä tapauksessa tulee ottaa yhteyttä meihin puhelimitse (03-3454 5000) tai sähköpostilla (kolibri(a)suomenkolibri.fi).

Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautuksesta on sovittava erikseen Suomen Kolibri Oy:n kanssa.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

  • asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
  • pankkitilinumerosi
  • sekä kopio Suomen Kolibri Oy:n tilausvahvistuksesta ja laskusta

Palautusosoite:

Suomen Kolibri Oy
Kalevantie 7
33100 Tampere

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen kolibri(a)suomenkolibri.fi tai postitse:

Suomen Kolibri Oy
Kalevantie 7
33100 Tampere

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Suomen Kolibri Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
Suomen Kolibri Oy sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.

——————–

ASIAKASREKISTERI

Henkilötietolainsäädännön mukainen tietosuojaseloste. Käyttäjä hyväksyy tämän rekisteriselosteen ehdot käyttämällä palveluitamme.

1. Rekisterinpitäjä

Suomen Kolibri Oy/ Kolibri-Shop verkkokauppa
Y-tunnus: 0833183-2
Kalevantie 7, 33100 Tampere
Puhelin: +358 3 3454 5000

2. Rekisteriasioita hoitava henkilö

Kirsi Virolainen
Suomen Kolibri Oy
Puhelin: +358 3 3454 5016
Sähköposti: kirsi@suomenkolibri.fi

3. Rekisterin nimi

Kolibri-Shopin asiakasrekisteri

4. Henkilötietojen käyttötarkoitus

Henkilötietoja käsitellään tilauksen toimittamiseen. Tietoja voidaan analysoida ja käsitellä markkinoinnin kohdentamiseksi sekä rekisterinpitäjän liiketoiminnan kehittämiseksi.

5. Rekisterin tietosisältö

Rekisterissä voidaan käsitellä seuraavia tietoja:
• henkilön nimi
• yhteystiedot (postiosoitteet, puhelinnumerot, sähköpostiosoitteet)
• sähköisten palveluiden ja sisältöjen hyödyntämistä koskevat tiedot, rekisteröidyn selaimen rekisterinpitäjän palvelimelle lähettämät tekniset tiedot (esim. IP-osoite, selain, selainversio, sivu, jolta rekisteröity on siirtynyt sivuillemme) sekä rekisteröidyn selaimelle lähetetyt evästeet ja niihin liittyvät tiedot, mikäli evästeisiin liitetään henkilötietoja.

6. Säännönmukaiset tietolähteet

Asiakkaita koskevia henkilötietoja kerätään asiakkaalta itseltään tai erilaisista palveluista, joita asiakas käyttää (mm. Kolibri-Shopin verkkokauppa ja sosiaalisen median kanavat) sekä erilaisten markkinointitoimenpiteiden yhteydessä asiakkaan luvalla.

7. Tietojen luovuttaminen ja siirtäminen

Tietoja ei pääsääntöisesti luovuteta tai siirretä muille toimijoille. Tietoja voidaan kuitenkin siirtää rekisterinpitäjän valikoimille yhteistyökumppaneille, jotka käsittelevät tietoja rekisterinpitäjän lukuun, osapuolten välisen yhteistyösopimuksen perusteella.

8. Rekisterin suojaus

Sähköisesti käsiteltävät rekisterin sisältämät tiedot ovat palomuurein, salasanoin ja muin tietoturvan toimialalla yleisesti hyväksyttävin teknisin keinoin suojattuja. Manuaalisesti ylläpidettävät aineistot sijaitsevat tiloissa, joihin on asiattomilta pääsy estetty.
Ainoastaan yksilöidyillä rekisterinpitäjän ja sen toimeksiannosta ja lukuun toimivien yritysten työntekijöillä on pääsy rekisterin sisältämiin tietoihin rekisterinpitäjän myöntämällä käyttöoikeudella.

9. Tarkastus-, kielto- ja korjausoikeus

Asiakkaalla on henkilötietolain mukainen oikeus tarkastaa, mitä häntä koskevia tietoja rekisteriin on talletettu. Tarkastuspyyntö tulee lähettää rekisteriasioita hoitavalle henkilölle ja sen on oltava kirjallinen ja allekirjoitettu. Tarkastuspyyntö voidaan tehdä myös henkilökohtaisesti rekisterinpitäjän luona henkilöllisyyden varmentamalla.
Asiakkaalla on oikeus kieltää häntä koskevien tietojen käsittely ja pyytää poistamaan omat tietonsa.
Asiakkaalla on oikeus vaatia virheellisen tiedon korjaamista ottamalla yhteys rekisterinpitäjään.

10. Tietosuojaselosteen muuttaminen

Suomen Kolibri Oy kehittää liiketoimintaansa jatkuvasti ja pidättää siksi oikeuden muuttaa tätä tietosuojaselostetta ilmoittamalla siitä palveluissa. Muutokset voivat perustua myös lainsäädännön muuttumiseen.